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Louis XIV, II, 66–67. P.-G. Roy, Inv. concessions, II, 239. Tanguay, Dictionnaire.
, compagnon de La Salle,” Can. Antiquarian and Numismatic J., XI (1914), 21–31; “Les tribunaux de police de Montréal,” BRH, XXVI (1920), 180–83. Tanguay
, IV, 665. Inv. de pièces du Labrador (P.-G. Roy), I, 253. “Recensement de Québec, 1744,” 122. P.-G. Roy, Inv. ord. int., II, 145. Tanguay
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community despite intensive research, and apart from Gauthier and Monsignor Tanguay, who do no more than mention the fact, authors and archives remain silent about this foundation
, médecins, etc. de Montréal sous le régime français,” APQ Rapport, 1922–23, 142. Tanguay, Dictionnaire, II, 266, 377, 429; III, 595; IV, 167; VI, 422; VII, 209. Ahern Notes pour
. de pièces du Labrador (P.-G. Roy), II, 95–97, 98–99, 104–5, 106, 107. “Recensement de Québec, 1744” (APQ Rapport). Tanguay, Dictionnaire. “Biographies canadiennes,” BRH
(Jamet). Tanguay, Dictionnaire. Casgrain
). Tanguay, Dictionnaire. Belting, Kaskaskia, 49. Gosselin, L’Église du Canada jusqu’à la conquête, III, 317. Kellogg, French régime.
-Joseph (Montréal), Affaires temporelles de la communauté, Comptabilité, 1744–83. MAC-CD, Fonds Morisset, 2, V674/ D395. F.-J. Audet, Les députés de Montréal, 45–46. Tanguay, Dictionnaire
, 1675–1749. IOA, Dossier Charles Vézina, sculpteur. Tanguay, Dictionnaire. Gérard Morisset, “Généalogie et petite histoire: École des Arts et Métiers de Saint-Joachim,” SGCF Mémoires
, 80–85. Tanguay, Dictionnaire, I, 367; III, 544 [In vol. III Tanguay incorrectly dated François Sr’s birth as 1637 instead of 1647. c.j.r
Tanguay* and the few historians who have spoken of the Trottier family, among them Étienne-Michel Faillon* and Benjamin
the Armorial de France of d’Hozier as being the daughter of Simon-François Daumont de Saint-Lusson and Marguerite La Verge. On the other hand Tanguay’s dictionary gives Marguerite Bérin as
délib., 1717–1760; Inv,. ord. int.; “Les ordonnances et lettres de change du gouvernement de Montréal en 1759,” APQ Rapport, 1924–25, 229–359. Tanguay
director of the Grand Séminaire de Québec, even stated in 1925 in Quebec City’s Le Canada français that this book “has similarities to Bishop Tanguay’s [Cyprien
Tanguay*. It is likely that Sullivan was the author of this fanciful document.
According to the letter, allegedly written by several Irish peers at